torsdag 10 januari 2008

Strö lite socker på maaj

Jag vill kuta upp för fucking Mount Everest (och även om det är jävligt snöigt och kallt och jag verkligen suger på att klättra så skulle det vara nice) och bara skrika: "AVOKADO ÄR SÅ JÄVLA GOTT!"

Folk som inte förstår sig på avokado har inte upplevt det riktiga livet. Welcome back, losers.
Det enda jag äter, egentligen är 4 avokados per dag och är stolt över det. God must have spent a little more time on that vegetable!
När jag fyller år vill jag ha ett avokadoträd, det vore fan drömmen.
Det enda obehagliga med min favoritgrönsak är däremot detta:
"
Ordet avokado kommer ytterst från nahuatl (aztekernas språk) ahuacatl, som ordagrant betyder testikel" (Wikipikipedia)


Jag väljer dock att förlita mig på den senare versionen:

"
Frukten kallades förr även advokatpäron, då formen är päronaktig och på grund av en folketymologisk koppling till advokater. Ett annat namn var krokodilpäron eller alligatorpäron, då skalet påminner om krokodilers/alligatorers skinn."



Avokado är så jävla nice

1 kommentar:

Olov Källgarn sa...

Zanna ffs, om du slutar hälla ut känslor här kommer jag hälla medeltids-slem på dig. Du vet, sån där tjock trögflytande tjära som är lika varm som nyponsoppa som man micrat i sex-sju minuter. (i en 750W-ugn. Omräknings till 1100W-ugn; ca fyra minuter. 600W: ca åtta minuter.)

Om folk inte läser dina grejer så är det antingen för att de inte känner till det eller inte fattar nåt.

Letar du ettår nåd?