tisdag 25 maj 2010

Du blir vad du äter


Skall för er förtälja!
SPARRIS, mina vänner. Aj aj tusan vad gott det är.

Det började rätt löjligt: satt framför tv:n o zappade bland skogskanalerna. En reklam om två sparrisar som står o snackar på ett fält. Sen kommer nån o slaktar dem (!) och det blir typ tyst, man får se hur dom fryses in, packas in o sen kastas ner i en stekpanna (med lite smör). DÅ börjar dom prata igen! OM SAMMA SAK! Som om tiden stått stilla! Jag har tyckt att det är lide fräckt, o så ser dom så knapriga ut de rackarns sparrisarna! Och att man kan äta upp något som ser ut som typ två taniga träd attraherar mig.

Så jag har gått runt och funderat lite över sparris, hur smakar sparris? Hur gör man med sparris? Ska man koka? Vad kan man göra för rätter? Är det mycket näringsämnen i sparris?
Så idag! När jag satt på bussen, och som vanligt tänkte på sparris, så började jag liksom nästan DREGLA så sugen jag var! Så jag kuta in på Coop och köpte 400g alldeles färsk, grön, mumsig sparris! Styrde upp en soppa! OHHH gott.

Om man blir vad man äter blir jag GÄRNA en sparris ! De är goda, intelligenta, näringsriktiga, smala och långa!


(Nu ska ni ge mig tips på vad man kan göra mer med denna växt!)

1 kommentar:

MÄTTÄ sa...

hahah den vill jag se, reklamen asså!

Letar du ettår nåd?