tisdag 30 november 2010

Devil....!

Har nyss bevittnat en skräckfilm på biografen!
Fy tusan vad jag inte gillar skräckfilmer och i sällskap med femton andra skitnödigt rädda personer gör inte upplevelsen mildare.
Filmen heter Devil och regissören (?!!) är samma snubbe som gjorde The village som jag ääälskade för några år sen (sjukt creepy den med!)
Basically handlar Devil om hur ett antal personer fastnar i en hiss tillsammans och på något sätt måste det ju vara så att en av de råkar ha nåt med mr Lucifer himself att göra.
Huuu, ni anar spänningen!

Jag vill passa på o tacka Gina Tricot för min fantastiska halsduk-sjal-slöja som även fungerar förträffligt som gömma-räddhuet-bakom!

Jag ger denna film tre djävla poäng av fem möjliga

*** (där är dom. Poängen!)

1 kommentar:

Filmnörden sa...

Jag hade lite fel om det där, när jag berättade för dig. Han som regisserat/producerat/skrivit The Village har endast skrivit och producerat Devil, och alltså inte regisserat. M. Night Shyamalan är det och han har även gjort en massa andra fina filmer, t.ex. The Happening, Signs, Unbreakable, The Sixth Sense.

Letar du ettår nåd?