måndag 25 april 2011

Klädchallenge

Dags för
**~ KLÄDCHALLENGE! ~**

Nästan hela denna dag har jag tagit hand om min garderob. Jag har vikt alla kläder, slängt sånt som är oerhört fult, hämtat upp sommarkläder från källaren, lagt ner vinterkläder i källaren, rensat, pustat, frustat!

Efter en våldsam konsumtion de senaste veckorna har jag nu satt totalt köpstopp* på mig själv under en period.** Jag insåg att jag äger en HEL DEL kläder och att det liksom kanske eventuellt räcker med dem nu ett tag. Men tills dess! Klädchallenge alltså! Detta går ut på att man gräver allt djupare i sina garderober och TVINGAS använda kläder som egentligen kanske bara ligger där och tar upp plats. Ambitionen är att allt i garderoben skall användas innan köpstoppet kan hävas. Därefter kan ju lämpligen en rejäl utrensning ske, då har man mest troligt också insett vad det är för kläder man behöver och vill ha.

Detta ska givetvis dokumenteras och redovisas här på bloggen, i form av s.k "dagens outfit"-bilder. Med största sannolikhet kommer detta inte att ske särskilt ofta, men väl! Ni som har äran att känna mig IRL kan ju se hur jag kommer trixa och fixa med mina stackars plagg.


Nån som vill joina denna challenge?





* Köpstoppet gäller klädesplagg, oklart om accessoarer kommer vara tillåtet.

**
Framåt sommaren kommer jag väl tillåtas att inhandla ett och annat linne eftersom min svettmängd har en tendens att fräta sönder plagg.

1 kommentar:

maria sa...

sjukt bra grej!! skulle gärna vilja joina denna klädchallenge men vet om att fram till sommaren kommer jag ej klara detta utan istället vittra sönder inombords. kommer dock vara med dig i tanken och utföra halva challengen, nämligen tvinga mig själv att använda allt och bara köpa PYTTELITE nytt!! you go girl!

Letar du ettår nåd?