torsdag 21 januari 2010

En hemlihet



Idag när jag satt på jobbet och GLODDE i personalrummet (jag hatar raster, vafan ska man ha dem till?!) så pratade några andra human beings i rummet om en kvinnas ofattbara TUR i livet. Hon har sån tur sån tur, får allt hon vill ha. Hon tävlar i all världens olika tävlingar och har vunnit bland annat en LAPTOP, biobiljetter, årskort på olika evenemang, konsertbiljetter med mera med mera... Och så liksom, jaha en turkråka, tänkte jag.
Men! Kvinnan bara:
"Ja men det är ju bara att be om det. Alltså be universum."
Här tittar jag upp från min Metro-tidning och ger henne ett skeptiskt ögonkast.

"Jamen det är jätteenkelt! Allt du vill ha kan du få. Bara be universum."
Mina ögonbryn är i denna stund alldeles krokiga av skepsis när hon fortsätter förklara att hon läst en bok som heter The Secret som handlar om självförverkligande och att allt man önskar kan bli verklighet, om man bara vill det tillräckligt mycket. Hon berättade även om en väninna som OCKSÅ läst
boken och OCKSÅ har samma tur!!

DETTA MÅSTE JAG PROVA.
Först ska jag såklart komma på vad jag vill ha.

Återkommer.

3 kommentarer:

Jordefamn sa...

Den har jag också läst!
Det finns tydligen en film om det också. Det står rätt mycket bra i boken, men anledningarna till varför det skulle fungera är jag skeptisk till. Däremot att det fungerar det tror jag absolut, men av andra anledningar. Optimism och att sätta upp mål och se dem förverkligade framför dig är kraftfulla verktyg.
Det är rätt enkelt egentligen, det gäller mest att känna sig själv och påverka sig själv i den önskade riktningen.
Flummigt? Mycket möjligt, men jag gillar flum, särskilt när det är logiskt. :P

Fittan Jansson sa...

SKIT BRA BOK FAKTISST,,,.

Örjan sa...

Börja med att önska att du redan vet allt som står i boken utan att ha läst en sida. Jag tror det är en bra början.

Letar du ettår nåd?