fredag 28 januari 2011

Kjell & Co vs. Teknikmagasinet: 1-0


Min telefonladdare blev inatt uppäten av ett vilddjur. Därför besökte jag idag två teknikbutiker och utvärderar dem här nedan.


Idag skulle jag dra min lekamen ner på ett köpcentrum efter jobbet för att köpa mig lite saker till min älskling.
Han behövde en ny laddningssladd (eftersom min katt åt upp den förra inatt!!!) och så vill jag gärna skydda min precious också så jag övervägde ett sånt där silikonskal samt ett displayskydd. Trött som en gammal pensionär struttade jag in på Teknikmagasinet och berättade om mina problem. Jag påpekade att jag tidigare i mitt liv försökt sätta på ett displayskydd och misslyckats fatalt och frågade därför ifall den tillmötesgående och inställsamma mannen i affären möjligtvis hade kunnat hjälpa en ung, vacker kvinna med detta?
Svaret blev ett rungande NEJ! De kunde absolut inte göra det eftersom det skulle kunna få katastrofala följder ifall jag inte blev nöjd, jag skulle kunna stämma arslet av dem osv. Jag fnissade lite åt deras feghet och knallade över till Kjell & Co. I kassan stod en underbart vacker och trevlig tjej och smajlade mot sig med enorm serviceinriktning!
Jag förklarade återigen mitt problem och hon sa "Jajemen, inga problem! Kan inte lova att det blir tiptop men jag gör gärna ett försök!"
GLAD blev jag och förklarade vilken enormt bra telefon jag hade i min ägo. Aj aj aj, sa hon, den modellen har vi inga skydd för! (Den var för bra). Men hon frågade om jag inte kunde kila över till Teknikis och köpa ett skydd där. Vilket jag gladeligen gjorde! Nu hade de tyvärr bytt kassör, så jag kunde inte triumfera med vilken fantastisk säljare jag träffat i butiken mittöver.
Jag fick mitt skydd och gick tillbaka till Ängelen på Kjell!
Det var några underbara minuter vi tillbringade tillsammans! Vi skrattade, vi skämtade, vi log. Jag fick en skyddad telefon och sa "HA EN TREVLI HELG" till världens bästa butikanställda.
Jag älskar Kjell & hans kompani!


så här såg hon ut, Ängelen på Kjell!

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?