torsdag 18 augusti 2011

Jultidningsförsäljning


Idag hände det!
Har väntat på denna dag i cirka tjugofem år, och idag hände det! En granne frågade om jag ville köpa något från hennes jultidning!

Jag har i min bistra ensamhet trott att man "köpte jultidningar", och alltid undrat vad en jultidning är. Hur mycket finns att säga om julen, egentligen? Och eftersom tidningar är i plural, hur många får man?

Nu fick jag iallafall veta bättre, en "jultidning" är en katalog med massa blandat skröfs. Man beställer och får varorna levererade till dörren av försäljaren!

JALLAFALL, jag köpte en KATTKALENDER! 12 ljuvliga katter får jag, tjejen får förmodligen någon fin premie!

"Åh det är så härligt med nöjda kunder!" tjoade hon. "Ha en fortsatt trevlig dag!" fortsatte hon. Försäljare in i benmärgen!
Hennes två kompisar stod bredvid och bevittnade försäljningen och la in små försäljarknep så som "Det är så smart att köpa julklappar nu, så slipper man stressa sen!"
Så nu har jag köpt den första julklappen till mig själv, redan i augusti! Win-win-situation!

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?