tisdag 15 november 2011

Blue eyes - how can you tell so many lies?


Jag har alltid tyckt det är kul att ändra mitt utseende och vara öppen för många olika stilar och looks. T ex har jag haft i princip alla nyanser från gult till svart i håret, haft tvåfärgat hår a la Cruella De Ville, experimenterat med löshår, provat lösögonfransar, byggt på naglar, haft nerbitna naglar a la Kurt Cobain m.m m.m.
Men något av det enklaste och smidigaste sättet att piffa upp en gammal tradig look kan ändå vara färgade linser!

Jag har haft linser sen typ så länge jag kan minnas och har nyligen övergått till dagslinser, eftersom en optiker sa att det var "jätteskabbigt" att inte ha det om man jobbar på förskola.


Iallafall! www.fargadelinser.com är en asbra sida där man enkelt och lätt kan beställa färgade linser i många olika färger och utföranden. Just nu har de 40% rabatt på bl a Freshlook-linser, som jag själv varit bärare av.
www.fargadelinser.com har också en tutorial om hur man sätter in linser, för er som är gröna på området. Där finns också vägledning om vilken sorts lins man bör använda, beroende på om man har ljusa eller mörka ögon.

På Halloween och andra maskerader kan man också ju tex spexa till det med kattögon eller såna linser utan nån pupill alls! (= crazy!)



Nu kan jag inte skriva mer, för jag ska beställa nya linser, mihihii.
Klicka på ögat för att kolla in ett färgexempel.



(Här köper du färgade linser hos fargadelinser.com)

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?