torsdag 5 november 2009

Det nya "hundtricket"

För många veckor sen stod i min stad med ett Playstation 3 i en påse från en spelaffär. Jag väntade på bussen i all godan och ro och bytte väl arm lite då och då, fatta vad den där skiten väger!!
Hursomhaver. När jag står där i min stilla ensamhet och funderar över om det blir quornköttbullar eller rödbetsborstj till middag ikväll kommer en NÖRD och ställer sig bredvid mig.

Jag känner igen en NÖRD när jag ser en, jag har sett dem många gånger och dessutom talat med några få. En NÖRD har ofta ganska dålig hy. Eller ganska och ganska, dom har rätt jävla äckligt ansikte! De har ofta något slags "skägg" som de försöker odla tredimensionellt och som mer än ofta antar den obekväma färgen orange. Mm, mums! De har aldrig någonsin tänkt tanken att de skulle behöva fräscha upp sig och tycker att folk som duschar är tidsslösare. Jag menar, man hade ju kunnat lira lite CS på den tiden andra står och tvålar in sig. NÖRDEN har oftast ingen stil. Eller ja, alla har ju stil, men nörden har ingen stil så till vida att det verkar som att han till 90% är totalt färgblind. Eller åtminstone inte har någonsomhelst känsla för färgkombinationer. Och har vi lyckats träffa på en NÖRD med dessa skills kan jag nästan garantera att han har skitfula kläder för det.

Jaja, jag orkar inte berätta mer om NÖRDEN. Han stod där i allafall och jag kände hur han började flåsa mig i nacken. Vi ska ju inte ens tala om NÖRDARS andedräkt. Som en blandning mellan min katt, en påse räkskal som stått i skafferiet ett sekel och gödsel. NÖRDEN står där och luktar, jag blir nervös, Playstation-påsen börjar glida i mitt grepp. Puh! Där kommer bussen! Jag hoppar på och får till min fasa syn på ännu fler NÖRDAR! Den enda lediga platsen på bussen råkar också vara mitt i NÖRDARNAS näste. Och stå orkar jag inte, men den här reumatismpåsen i händerna!
Jag får helt enkelt stå mitt kast och sätta mig bland de NÖRDIGASTE av NÖRDIGA.
Min flåsNÖRD som andats galla på mig sätter sig mittemot. Fyfan.

Ca 5 minuter in i den ljuvliga bussresan petar en av NÖRDARNA mig på armen (hu, hemska tanke) och väser "E d där PS3". Jag förstår först inte att han pratar, men när jag väl kommit till sans säger jag: "Jaa". Sådär kortlångt och som inte inbjuder till vidare diskussion. "Cool". NÖRDEN ser uppenbart impad ut och de andra NÖRDARNA nickar. Som tur rullar vi in på min busshållsplats och jag stiger snabbt som tusan av.

Vad kan vi då lära oss av en situation som denna? Jo, att dessa NÖRDAR använde sig av Playstationet likt normala män använder sig av hundar. För att skapa kontakt. Så är du tjej, mellan 20-25 år, bär på en ny spelkonsol från en känd spelbutik : TA TAXI! De finns överallt och du vet aldrig när det är din tur att bli andad på!

Tack för ordet.

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?