måndag 12 december 2011

Fond of telefonförsäljare

Idag ringde en kille till mig från "ett av de största fondbolagen i Sverige". Han frågade en massa frågor om mina fonder. Han ställde till exempel den eminenta frågan. "Det tycker du väl låter rätt så bra, va?" Han glömde dock fråga om jag visste vad en fond var. För det vet jag inte!!!
Om han hade varit öppen för en diskussion är detta frågorna jag hade ställt.

  1. Vad är en fond?
  2. Hur ser en fond ut? Är den liksom som ett papper?
  3. Kan man äta det?
  4. Finns det olika färger?
  5. Varifrån kommer ordet fond? Låter som franska.
  6. Vad ska jag med en fond till? Jag är bara tjufem!

Han sa att om jag inte placerar mina fonder (??) i hans företag så kan jag förlora cirka 40.000! Framgick inte på hur lång tid, men lät ju helt klart läskigt.

Det hela slutade med att han erbjöd mig någonting som skulle kosta 695:- om året.
Jag ba: "Nä, jag har redan förlorat 40.000, inte intresserad av att förlora 700 kr till om året!!" *KLICK*

Denna bild kom upp när googlade på fond.
Tur man inte köpte! Orka betala 700 kr/år för detta... :S


1 kommentar:

Anna sa...

HAHAHAHAHAHAAAA! Du är bäst!

Letar du ettår nåd?