torsdag 5 maj 2011

Recension av "Signe Söndagsälvan"


Har idag sträckläst en riktig go'ing, här va!
"Signe Söndagsälvan" av Daisy-nånting. Först tänkte jag att jag eventuellt bara skulle läsa ett kapitel och sedan ägna mig åt andra arbetsuppgifter, men nu föll det sig så att jag hamnade i någon slags djup trans pga överdrivet tjat av individerna jag läste för. Eventuellt kan jag även klandra mig själv här eftersom jag i början skrockade:
"OJ OJ OJ vilken lååååång bok ! Herrejisses, tänk om man skulle läsa hela den!! HOHO koko!"
Kapitel för kapitel förflöt och när historien plötsligt tog slut kändes det nästan lite sorgligt att den var slut.

Det bästa är att det finns sex böcker till i samma serie, detta är troligtvis den sista. Serien heter "Veckoälvorna" och jag tror att alla har ungefär samma upplägg: Veckoälvorna bor på något magiskt place och har varsin veckodagsflagga som de flaggar med när det är "deras" dag, dvs måndag eller tisdag eller så.... Men de här flaggorna har blivit stulna och nu ska dels huvudpersonerna men även deras antagonister försöka lägga vantarna på dessa flaggor....
Rafflande, va?!



Trots att jag tillbringade en timme jag aldrig får tillbaks på att läsa denna bok, får den ändå en 2:a för god ambition!

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?