torsdag 8 november 2007

I call the police

Imorse när jag satt på bussen för att ta itu med min tolvtimmarsdag (sorry alla, jag räknade fel igår på två timmar...) så skrev jag på mobilen ner saker som för tillfället bekymrade mig. Saker som jag bara ville förmedla till mina kära bloggläsare. Here goes:


1. Killar med hästjackor. Vi snackar brats. Vi snackar bakåtkammat sliskhår, "kontinental" skäggstubb, Hugo Boss-skjorto
r med glansiga manschettknappar och portföljer. Vi snackar pappas pojke på tjugo år som tror att globetrotting är mänsklig rättighet och att alla människor har folk anställda som städar deras hus åt dem. Dessa härliga överklasskillar går alltså runt i hästjackor! Jag vet inte hur jag annars ska beskriva dessa jackor, men under min skoltid hade alla hästtjejer JÄMT denna typ av jacka. Den är väl
förmodligen gjord av microfiber och är allmänt mesigt tunn och fruktansvärt ful.
Denna typ av jacka springer alltså bratsen run
t med. WHAT DA FACK! _Det_ bekymrar mig. A lot.

Hästjackan som används av överklasspojkar. (fast med långa ärmar. Gärna moderatblå).

(Tyvärr har min mobil lagt av för tillfället, så jag får försöka minnas resten av punkterna genom att använda mitt förträffliga minne)

2. Folk som tror att de kan så mycket och riktar sig till fel personer (speciellt när det gäller teknik) Det kan vara smartasses som till exempel utbrister
otroliga nyheter så som "Dubbelklicka på filmen två gånger så blir det helskärm!" eller guldkorn som "Du behöver inte skicka sms till dig själv med saker du måste komma ihåg, man kan gå in under 'Tillbehör' å sen 'Anteckningar'. Samma sak fast mycket mer genomtänkt!!!!" ÅH ! För fan, jag vet! Under denna kategorin får också tjatiga jävla långsinta människor kvala in. Men det kan vi tala om någon annan gång.

3. Att man i härliga Blogspot inte kan välja understrykning av text. Snela.

4. Folk som trycker på STOPP-knappen precis innan bussen kommer in på Centralen. (En gammal klassiker är det här, men jag stör mig fortfarande) Det kan till och med vara så att det redan är någon gammal stackare som tryckt sitt äckliga pekfinger mot STOPP-knappen och ordformationen "STANNAR" ilsket blinkar framme hos chauffören.
Men nej, de trycker ändå för "nu ska ja av här å tänk så missar ja nu tåget te svedala". Jag orkar inte. Jag _måste_ blunda och sucka varje gång jag ser någon göra det.

5. Tidningsutdelarna. Börjar väl bli tjatigt det här, men... Jag är kapabel att välja min egen tidning vid exakt den tidpunkt jag mot förmodan skulle vara sugen på att läsa den där dyngan. Ni _behöver_ inte sticka upp den i min näsa och anfalla mig som en skock lejon så fort jag kliver av bussen. Ert leende räcker inte, jag vill se er brinna.

Fortsättning följer!


Älskvärda människor

2 kommentarer:

Olov Källgarn sa...

För fan Zanna. Mer sånt här! Jag vet att det finns så mycket mer än sju små saker som är värda att hata, eller förlåt, "finna besvärande".

Olov Källgarn sa...

Jag menar bekymrande. För övrigt är jag fan en fin människa. Jag skrev kommentar på just denna posten bara för att du inte hade några kommentarer, så att du skulle slippa den känsla av fundamental övergivenhet och omvärldsförakt som texten "0 comments" kan ge.

Letar du ettår nåd?