onsdag 7 november 2007

It just takes some time

Helvete i min lilla loppelåda! Jag är typ färdig med referatet! Eller ja, första utkastet. Men ändå, tänk er en Dworek på soffan en hel dag, plöjandes i herr Björkvolds bok för att sedan handla mat, städa OCH diska. Helt pepp inför 10-timmarsdagen imorgon. Vet knappt hur jag ska överleva, men med en handfull morötter går även det väl vägen.

Ungefär såna morötter jag ska äta imorgon.

Jag har lite ångest för att Laban (min iPod) får ligga i innerfickan på jackan hela dagen och liksom inte får så mycket uppmärksamhet som jag kanske från början trodde jag var kapabel att ge honom. När vi är ute, visst, då är jag bara hans och jag smeker hans touchplatta om och om igen tills båda är nöjda. Jag orkar faktiskt i nuläget inte bemöda mig att gå ut och hämta honom från fickan och plugga in honom och den vita sladden i datorn för att lägga in Jimmy Eat Worlds album i den... Tragiskt med en touch av komik?

Tio minuter kvar tills den gråa onsdagen förby
ts till total spänning och extas; Grey's Anatomy. För en jävla gångs skull kollar jag på tv, och det enbart för att få se intrigerna i en larvig sjukhusserie. Låter kanske banalt, men det har fångat mitt intresse och enligt Björkvold är det där lärandet skapas, så jag tänker fortsätta.

En friggin vecka till Prag. Praha! Haha! OH.



Prag, staden jag snart ska besöka, hugaligan!

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?