tisdag 21 september 2010

Att gratulera vänner på Facebook

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man, om man nu känner suget, gratulerar folk på Facebook med NOLL inlevelse. "grattis" Ett sådant inlägg i ens logg på bemärkelsedagen känns väl mer som ett nödvändigt ont från en avlägsen bekant än ett uppriktigt "hej, jag vill också visa att jag bryr mig"-inlägg. Och/eller "Vi är inte så close, men jag skriver i din logg så du vet att jag vet att du finns". Typ. Jag tycker det är kul att skriva när folk fyller år (obs, om det är folk jag gillar, obs!), mest för att vad man än skriver som inte är "grattis", står ut från den obönhörliga massan av sjukt tråkigt folk.

Min bästa Facebookgratulation var när en mycket fin person skickade en bild på en pannkakstårta till en svulten tjaj. Ändån!


(saaatan vad det vattnas i truten när jag ser denna bild!)


Letar du ettår nåd?