måndag 20 september 2010

Herre förlåt mig, för jag har syndat.

Sockeravvänjning dag 2:

Sockeravvänjning var det ja...
Ja JO men nu är det såhär att valresultatet och en otroligt stressig dag på jobbet har gjort mig grymt sugen på chokolaud. Har dock inte köpt något snask idag, men väl ätit fem kvarglömda chokladbitar som bara stod och retades på köksbordet! DESSUTOM säger Anna Skipper att en sockeravvänjning skall ta tid. denhärhemsidan skriver hon (?) att "
Tänk på att sockerberoende är ett allvarligt tillstånd och ofta behövs professionell hjälp."


Så kontentan är att ja
g tar det lilla lugna. Imorgon får jag inte ens äta FEM godisbitar, kanske ingen!!! Dessutom åt jag jordgubbssylt på gröten imorse, aj aj, sockerbomb! Det var några fans där ute som var nyfikna på vad jag menade med "socker". Och det är helt enkelt vad jag vill kalla för "onödigt" socker, så som godis, glass, kakor osv. Som kroppen inte egentligen behöver, som jag tror att jag behöver för att bli pigg, men som bara slowar ner kroppen.
Jag är ju ingen mes, jag har slutat med socker förut och insett hur himla bra man mår och hur gott mat kan smaka!

Jag är alltså sockerberoende, jag behöver socker varje dag för att fungera som en normal flicka, och det är ju inget bra, va!



1 kommentar:

Anna sa...

Jag tror att jag också är sockerberoende. Men jag vill inte sluta... Det är ju så goooooott?!

Letar du ettår nåd?