torsdag 30 september 2010

Stäm mig!

Hej bloggen!!!

Har idag cyklat land och rike runt (HEHE not) för att hitta mig en klassisk gitarr för en billig penning. För 199 riksdaler (dvs en spottstyver!) fick jag äntligen lägga tassarna på en nylonsträngad gitarr från den utmärkta billighetsaffären Netto!

Jag har nu:
  • Stämt gitarren
  • Stämt den igen
  • Spelat "Bockarna Bruse"
  • Stämt gitarren
  • Spelat "Var bor du lilla råtta"
  • Stämt den
  • Stämt den
  • Spelat "Du ska inte tro det blir sommar"
  • Stämt den
Som någon observant person kanske noterade så måste man stämma en ny gitarr rätt många gånger i början.

2 kommentarer:

Örjan sa...

Så en ny gitarr är som ett litet barn där man måste säga åt dem flera gånger om innan de lär sig.

Och när gitarrer blir äldre så vet den om att det är väldigt dumt och otrevligt att stämma om sig.

Fast jag funderar på varför det är så. Varför stämmer nya gitarrer om sig mkt mer än gamla?

Sanna L B sa...

Jomen vettu det är för att strängarna är nya!

Letar du ettår nåd?