tisdag 22 februari 2011

Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?


Mat är ett brännande hett ämne för mig, jag har alltid ansett mig som gourmand, men har på senaste tiden insett att jag faktiskt är ganska kräsen och kanske inte är en sån matnjutare som jag velat påskina.

På grund av olika anledningar har jag under den senaste tiden börjat med något som min kusin kallar för CARB CONSCIOUS! Detta innebär att man skär bort de allra mest onödiga kolhydraterna ur kosten och fokuserar med på goda proteiner och fett.
Rent konkret innebär det att jag äter sjuka mängder sallad till min mat i kombination med något proteinrikt. Och skippar liksom i de allra flesta fall pasta, potatis, ris.

Skulle jag bjuda någon oinvigd på mat hade jag nog bjudit på carbs ändå, eftersom de flesta människor tycker om, och anser sig behöva detta livsmedel. Jag är inte en person som försöker mig på att ändra i andras matvanor. Jag äter vad jag vill, så äter du vad du vill!

Jag önskar nånstans att jag var vegan som min vän Fido, för man vill vara snäll mot djuren och naturen. Men jag petar i mig grova mängder keso i veckan, samtidigt som jag faktiskt äter kycklingfoster! Fisk äter jag också, då är man ju rätt långt från veganlivet. ); Nångång i livet kommer jag nog däremot att bli vegan, men med tanke på min känsliga kropp och de konsekvenser en eventuell utsvävning kan få, så låter jag bli just nu.

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?