onsdag 9 februari 2011

Dagens roligaste grej!


Idag när jag o mina kära kollegor var på utflykt med barnen (jag jobbar på förskola för er som inte hängt med det senaste året).
Jallafall, så när vi ska stå och vänta på bussen så hamnar vi precis utanför ett frisörsalong med jättestora skyltfönster. Där inne sitter två gubbar och väntar och en annan gubbe sitter i stolen och blir friserad av en fjärde gubbe.
Barnen ställer sig och trycker kidsnäsorna mot skyltfönstret och bara GLOR.
Det såg så jävla roligt ut, 16 kids som mycket intensivt betraktar en gammal frisör i arbete.
Ett flertal infödingar i centrumet vi befann oss i gick förbi och skrattade åt synen, och jag tyckte mig se några svettdroppar av nervositet på frisörens panna.
När kunden var färdigklippt uppmuntrade vi barnen att ge frisören en applåd, vilket de gladeligen gjorde.

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?