fredag 25 februari 2011

Dag 07 – Vänner

Jag har inte jättemånga vänner. Eller alltså, inte ett sånt där GÄNG som alla har i coola tv-serier. Däremot har jag under mitt tjugofyraåriga liv hittat några personer som jag fastnat för och som jag träffar ibland för att de gör mig glada.
(Jag har valt att skriva något kort om 7 stycken. Jag kommer att benämna mina vänner med bokstäver, de har inte så korta namn IRL)

En av dessa är C. Han äger en mycket stor del av mitt hjärta och det finns ingen person som kan ge mig så bra filmtips som han! Han är rätt snygg och lyssnar dessutom på mina stiltips, vilket glädjer mig. Han är otroligt konstnärlig, något jag imponeras av. Han är smart och är nog lite sådär som jag vill vara egentligen, fast inte vill låtsas om.

A. A är mitt kött och blod, min bundsförvant sen han föddes. Med en krokig livsbana bakom oss står vi här tillsammans. Det finns ingen som kan driva mig till vansinne så som han, det finns ingen som kan få mig att skratta så som han. Med honom kan jag vara precis den jag är, och jag tror han känner likadan. Vi kan vara totalt oseriösa tillsammans samtidigt som vi kan ha de djupaste diskussionerna på en parkbänk i Rörsjöparken.

P är min gamla bandkamrat som numera blivit lite av en personlig tränare. När det kommer till motivation och jävlar anamma är det P som gäller. Jag kan bli förbannad för att han alltid får mig dit han vill, trots att jag vildsint protesterar. Han är en fruktansvärt duktig musiker och sådär äcklig begåvad i ungefär allt han tar sig för.

L är en annan gammal bandkamrat som jag känt sedan vi båda var små och naiva. Vi har gått igenom grymt många olika faser och livet och hon är en av de personer som vet mest om mig och hur jag fungerar. Jag önskar att vi sågs oftare !

S och jag fann varandra som gatumusikanter och har haft många sjuka upplevelser tillsammans. Vi har skrattat och skrikit i varandras sällskap och har många liknande intressen vilket gör att vi alltid har något spännande att prata om. Vi har på senare tid insett att vi är som gjorda för ett distansförhållande ;D

F är en otrolig person som jag hade äran att lära känna för lite mer än ett år sedan. Han är fruktansvärt populär och uppskattad, något som han själv inte verkar haja. Eller iallafall inte bry sig särskilt mycket om. Han är vegan och en stor djurvän, hans ena katt är världens finaste !
Vi har inte träffats riktigt så mycket som vi borde, nu får det fan snart vara dags!

S är en fantastisk kvinna som funnits i min närmsta omgivning länge, men som jag inte riktigt lärt känna "på riktigt" ännu. Vänners vänner, ni vet! Hon är sprudlande och utstrålar glädje, jag ser henne som en stor positiv jon! Hon är ödmjuk och rolig, jag ser framemot att få lära mig fler adjektiv jag kan använda framöver :D


Förutom dessa närmsta hjärtevänner finns det ju massor av andra fantastiska människor som trängs i mitt lilla hjärterum!
Inte att förglömma de människor som jag önskar att jag kände bättre, men som det aldrig blir av att jag träffar. Eller folk som jag inte ännu träffat (vänners vänner), men vet att jag hade kunnat komma mycket bra överens med.


Herregud vad långt detta blev. Fyfan, mina pekfingrar är domnade efter allt valsande.

1 kommentar:

Maria sa...

"De har inte så korta namn IRL". Hahahaha, älskar det. Heja dig!

Letar du ettår nåd?