torsdag 17 februari 2011

Idag hände något fantastiskt!

Jag har lärt mig att springa. Eller jogga, eller "löpa", eller vad ni nu vill kalla det.
Det är iallafall inte att gå, för benen rör sig mycket snabbare än när man gör det *vet*
Några gånger har jag nu orkat springa hela TRETTIO minuter på löpband och varit mycket stolt över mig själv.
Idag tänkte jag göra samma men bestämde mig kvickt för att lyckas klämma HALVMILEN!!!
På 38 min (jag antar att det inte är jättebra, men fatta bra resultat för en tjej som aldrig sprungit i sitt liv!!!) klämde jag 5 km och vrålade av lättnad när bandet äntligen stannade.

Målet är att kunna jogga i sommar runt hela Malmö med min atletvän!
Förra året var jag i psykisk och fysisk oform och förstörde varenda "joggingtur". Det här året ska jag vara på topp! HEJA!


Tur att bilden blev så suddig, för jag var RIKTIGT svettig.

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?