torsdag 24 februari 2011

Dag 06 – Om det här vore min sista dag




Då skulle jag icke sitta här och varva ner efter en hård dags arbete! Då skulle jag varit på något ställe jag aldrig besökt men alltid velat, t ex någon plats i Frankrike. Jag skulle haft med mig mina katter och de personer som står mig närmast. Jag skulle fullkomligt VRÄKA i mig mat, sån mat som jag vanligtvis avstår eftersom det inte är bra för mig, fastän jag kanske älskar den. Jag skulle prova olika droger och dricka sprit, tror jag. Jag skulle berätta för människor vad jag egentligen tycker och tänker, för sista gången. Jag skulle ge bort mina ägodelar till folk som jag tror vill ska ha dem. Jag skulle anteckna mina viktigaste memoarer och se till att de var i goda händer. Jag skulle skriva ett avslutande inlägg på bloggen och tacka för den här tiden. Jag skulle framåt kvällen ligga på en strandveranda med en filt i en hammock och dra mitt sista andetag här på jorden.

Åh, fy, vad sorgligt.
Då är jag nog ändå glad att jag sitter här utmattad efter jobb och träning, med två katter som bråkar om min uppmärksamhet. Dö kan man ju göra en annan dag.


(okej allt i ovanstående text skulle jag inte göra. Ni får själv lista ut vad)

Inga kommentarer:

Letar du ettår nåd?